onsdag, mars 21, 2007

En groda pa rummet!

Hej!
Nu blir det tyvarr inga fler bilder. Min dator har dott :-( Mycket sorgligt, men den sager att windows har gatt sonder och jag kan inte fixa. Utan den kan jag inte ladda upp bilder tyvarr. Annars sa hade ni fatt se bilder pa grodan som var i mitt badrum i gar kvall. Jag bor pa tredje vaningen...

Jag ar med en organisation nu. Alla ar OTROLIGT snalla och valkomnande. Jag fick ett otroligt valkomnande, med en krans av guld och blommor kring halsen, en bukett med blommor, alla gjorde honor och sjong en sang for mig! Mitt namn star overallt och de later mig fa aran att gora en massa saker. Jag bor bra i ett rum med AC, dock har de problem med elen, sa det ar inte alltid den funkar... Jag blir behandlad som om jag vore en kunglighet!

Imorgon sa ska jag paborja mina intervjuer, kanns kul, men mest nervost. Jag tror att sprakbariaren kommer att innebara problem da min tolk inte ar flytande pa engelska.

Jag har gjort bort mig ganska mycket har, det borjade i London da jag rakade dricksa taxichaffisen 30% pga ett missforstand och jag inte kande igen mynten...

I forrgar rakade jag forvanat fraga en katolskprast om de firade pask. Smart. Sa lite andra smagrejor som jag inte fattar... men sa gar det val antar jag, he he.

Har i sodra indien sa ater man med handerna, nagot som jag dock fatt slippa. Det ser ganska vidrigt ut... Nagot annat vidrigt ar trafiken. Nu ar jag i en liten stad men trafiken ar sa massiv at man nastan inte kan korsa en gata. Bussarna ar overfula, folk hanger ut genom dorren, med bara en hand! Usch. Men manga olyckor sker oxa. Idag akte jag t.ex. motorcykel utan hjalm, da min guide har i Villumprum inte fann det nodvandigt med hjalm... Annars ar Babou, som han heter, mycket trevlig och otrolig hjalpsam! Men trafiken och allt tutande och anat oljud far mig verkligen att langta efter en tyst, doftande svensk skog. Skulle jag ha tillgang till en har sa skulle jag sitta i timmar och bara vara...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kramar till kompis Karin. Jag tänker på dig emellanåt. Hälsar Karinjaxx

Anonym sa...

Du verkar ju klara dig fint där borta i indienlandet. massagen blev man ju lätt avis på. Björn undrar om hon alltså masserade musen också..
Vi har rivit ut köket så nu har vi inte ens vatten.. (fast i badrummet såklart, i-landsproblem...)

pussåkram å take care

Anonym sa...

Hej Karin!
Vilket äventyr du är ute på.
Sköt om dig.
Kram från Anita.

Karin sa...

Hej Anna!
Halsa Bjorn att min Farmor laser denna blogg, men ja :-)

Tack for alla halsningar!