söndag, augusti 16, 2009

På prispallen!

Maraton i Finspång i helgen! Bra löparväder, ca 18grader sol och moln. Ett bra gäng som startade. Therese sprang stafetten för jogg.se och vi käkade frukost med dem innan start. Jag nervös som alltid...

Fantastiskt vacker bana, genom skog, över åkrar, genom små samhällen, över åar och forsar, mycket grusväg, lite banvall och en del asfalt. Mitt mål var sub 4tim, men jag bestämde mig för att hålla mitt tempo i början och inte hänga på några av damerna (som jag ju ville klå). Det visade sig vara ett klokt beslut för efter 28km sprang jag om den första och efter 35 en annan. På så vis kom jag på tredje plats (!) och fick både blommor och prispeng! *stolt*

Tiden blev dock föga imponerande 4.10, men sista milen var riktigt jobbig (om än plan) men jag höll samma tempo igenom hela loppet och spurtade på slutet. T förbättrade sin tid från förra året.

Annars så var pappa och Ingalill här i helgen. De passade Max samt målade brädor till vår fasad (jättetack). Ingalill var modig och badade. Och pappa fyllde år också. Han fick en middag och (surprise...) en ljudbok.

3 kommentarer:

Höjdaren sa...

Grattis! Starkt jobbat. Det är uppmuntrande och inspirerande att läsa om dina framsteg. Mina mål i år är nedskruvade till att behålla träningsrutinen och vara med i ett par 5k- och 10k-lopp. Lidingö blir det tidigast nästa år, efter (minst) en halvmara till.
Grattis igen!

Anonym sa...

Shit Karin. Jag är så imponerad av ditt löpande (inte konstigt Max gillar dig *torr humor*). Avis lan jag inte vara för själv gillar jag inte att springa sådana sträckor... Fast det e power och jag vill verkligen credda dig..

Måste vara osannolikt härligt att komma i mål och vara nöjd.
(Har ett gbg-varv bakom mig i 5 min tempo efter en första kilometer på 11 minuter otränad...)
Det är den nivån jag var nöjd med. Din insats i maran är så många klasser bättre och kräver så mycket mera.

You go girl! Klappa Max och hälsa P!

Sofie sa...

Lite sent kommenterat kanske.
Men GUUU SÅ BRA GJORT!
Att komma på pallplats på marathon är inte illa.

Åh, jag vill också springa långt långt. Men det lär väl få vänta...
Sthlm 2011 får det bli.