lördag, maj 22, 2010

Sweet summer!

Kort vad-update: Har nu fått tre stötvågsbehandlingar och är betydligt bättre än innan, men om det blivit någon förbättring mellan stötvågsbehandling 1 och 3 låter jag vara osagt. Jag har inte ont i benet, men det känns (när jag springer och JA; JAG TAR DET LUGNT!). Det är som ett tryck, nästa som om det satt ett klistermärke där och tryckte. Jag har även varit till en ortoped som skällde lite på mig för att jag fått (i hans mening) bluff-stötvågsbehandling hos en bluff"doktor". (Whatever works baby, tänkte jag. Och JA, jag är beredd att betala för att bli lurad om det hjälper...). Ortopeden klämde lite, trodde inte heller på stressfraktur och skrev ut 25 dagars antiinflammatoriskt samt magmedicin (eftersom min klena mage uppenbarligen ogillar starka tabletter). De tar jag om jag blir sämre och lägger annars på braattha-hyllan (och med Stockholm Marathon i faggorna kan dessa vara värda miljoner på den svarta (löpar)marknanden ;-P).

Annars så försöker jag undvika att jobba - inte för att jag inte trivs eller inte vill - men för att vädret varit fantastiskt och jag mest vill ligga och slöa (läs; rensa ogräs, städa och pyssla) ute i torpet. Lite som safari är det med. Sist såg jag en snok, ett fasanpar och två rådjur. Idag såg vi en gigantiskt (GIGANTISKT) skalbagge, en kopparödla, några rovfåglar och ett lamm (!) i skogen. Det sistnämnda var dött och gav oss en hel del huvudbry tills vi (snälla som får, ha ha) beger oss till bonden för att berätta att han kan sluta leta. "Det har jag slängt där" säger han då fåraktigt (HA HA!). Eh, japp.

Något annat kul är att jag har orienterat !! För första gången sedan i gymnasiet (och om jag ska vara ärlig så följde jag mest på någon annan då). Ida tvingade mig att försöka och sa(ljög) sedan att jag varit duktig. Hittade alla kontroller, banan var 4,8km men vi sprang ca 1km längre. Kul men myggigt.

4 kommentarer:

Carina sa...

Bra att det verkar bli lite bättre av behandlingen.

Måsta bara fråga också, ska du springa Fullmoon race? Lycka!!! Det var helt fantastiskt därnere ju. Hoppas det loppet finns kvar till nästa år...

Karin sa...

Är sugen... Men är jag helt bra tills dess? Det är frågan. Känns bra nu dock. Vill väldigt gärna se det vackra Österlen och är därför lite småsur över att loppet går på natten? Har du haft det bra?

Carina sa...

Jag tror inte du ska vara småsur över att det går på natten. Det kommer att ge en extra dimension till loppet. Tänk dig att få springa på stranden vid soluppgången!! Höra när skogen och fåglarna vaknar till liv dessförinnan. Det måste vara helt fantastiskt!!!

Jag har haft det bra på Österlen och träningen rullar på hur bra som helst. Nu är det full fokus mot Stockholm Marathon som jag ser fram mot väldigt mycket!! :-)

Sofie sa...

Kul att höra att du orienterat. Den bästa och roligaste träningen. Snart är du fast :)