måndag, december 08, 2008

"De RödGröna"?!?

Japp, då var det klart. Socialdemokraterna, vänsterpartiet och miljöpartiet har inte bara bestämt sig för att gå ihop i en koalition till nästa val, de har även valt ett namn. Denna historiska händelse kräver ett storslaget namn kan tyckas. Och vad valde de? Jo "De RödGröna" ! Orginellt, påhittigt och fyndigt? Knappast. Storslaget? Inte det heller. Snarare en platt pannkaka i klass med när språkprofessorn Sture Allén fick i uppgift att komma på ett namn till Nya Gamla Ullevi och kom på det nyskapande namnet "Gamla Ullevi" till den nya arenan. Det bådar för förvirring, något "De RödGröna" knappast gör. Men nyskapande och originellt? Nope.

Jaja, nu återstår bara att se om Jan Björklund har rätt i att Lars Ohly blir alliansens bästa valmedarbetare... :-S

1 kommentar:

Anonym sa...

TACK gulliga du för peppningen! Ska försöka med ditt råd när jag har en mp3 som fungerar igen. Men jag vet inte om vissa personer (jag) bara inte är gjorda för att springa. Frusterande när gamla och mycket överviktiga personer joggar förbi mig ;) Är det mycket teknik du tänker på? Typ hur långa steg du tar eller hur du sätter i foten eller nåt sånt som jag missar? :)