måndag, februari 16, 2009

Karin: bra för Sverige!

Mitt i denna finanskris har jag fått köphybris och verkar tro att jag är rik, eller att någon skulle vilja ge mig ett lån...

Jag har kollat på hus, allt från små bodar på 125.000kr till herrgård på närmre åtta mille. Sedan har jag letat efter bil och hittat ett par prima miljöbilar i 50.000-90.000kr-klassen. (För inte kan man åka och titta på herrgård i Terceln? Vi skulle inte tas på allvar...)

...och när man väl har ett hus och en bil så är väl inte steget långt till en liten häst? Har hittat en hel del snygga westerntrände arabston på "rea" för blott 45.000-90.000 kr.

Men eftersom jag inte har de summorna (och lyckades hålla mig från att ringa mina bankkontakter ;-p ) så köpte jag istället en ny dator. En HP eftersom de, enligt "Maket IT fair" hade bäst Code of conduct (nästan välgörenhet alltså!).

Så, när jag shoppat oss ur krisen och flyr utblottad från mitt slott på min apelkastade arab med kronofogden i hälarna, tänk då på att det var jag som räddade Sverige! (synd bara att jag inte fått lön sen i december...)

3 kommentarer:

Tessan sa...

En ny dator är ju inte fy skam men i jämförelse med det andra så...
Du får som sagt hitta dig det perfekta jobbet så löser sig ALLT;)
/Tessan

Anonym sa...

Grattis till datorn och din självuppoffrande lösning på krisen! :)

Nä, jag är inte ortoped, bara student. Hade sista ortopedplaceringen förra veckan. Men visst var hälften av akutpatienterna orsakade av halkan, så det är högkonjunktur som du skrev. Nu har jag anestesi, jag får förhöra mig om deras åsikter om vinterlöpning. :) Men oavsett vad de tycker ska jag försöka ge mig ut ikväll. Brr.

Anonym sa...

Det är ju skönt att veta att det är bra i lågkonjunkturen att man handlar :) Så gör man sitt land en god gärning samtidigt!