fredag, september 15, 2006

Hjälp, jag behöver en IT-utbildning för att använda min mobil!

Jag har köpt en ny mobil. En 3. Kamelontfärgad. Med kamera. Och den går att ringa med. Men där slutar min kunskap om den. Den ser ut såhär:

Den har visst USB-port för uppkoppling mot dator, Bluetooth, Support för e-post (POP3, IMAP-klienter) Synkronisering med PC Sync, SyncML OTA XHTML 1.1-browser, visst stöd för HTML 4.01 Dual mode 2G/3G, triple band 2G (inkl. GPRS/EGPRS) - FAST VAD BETYDER DET HÄR?

När jag skulle köpa den frågade jag efter "den oranga som de visar i reklamen med MSN" "Mmmm" sa försäljaren nöjt, "Och DET vill du ha!" Hans ögon glittrade lyriskt som en nöjd farfar utklädd till tomte på julafton. "Nej..." Jag mumlade lite förläget, ville ju inte förstöra hans lycka, jag visste ju inte bara vad den hette. "Det är en riktigt bra mobil. Du får med expanderbart minne, usb-kabel och program. Och MSN-messenger FÖR ALLTID!"

Så, jag kan msn:a med den (fast det gör jag ju knappt på datorn) den har stort minne (bra! Antar jag?) och jag får med program (till VAD?) Dessutom så kan den visst spela musik (frågan är bara hur jag får in den i mobilen!).

jag har en känsla av att mobilens kapacitet kommer att bli grymt underanvänd i mina händer. Känner mig väldigt tantig då jag säger detta, men sen när behövde man vara IT-expert för att skriva ett SMS?

Dagens citat kommer från en stackars förvirrad amerikans pastor vid namn Pat Robertson:


Feminismen uppmuntrar kvinnor att lämna sina män, döda sina barn, praktisera häxkonst, förstöra kapitalismen och bli lesbiska

2 kommentarer:

Frida sa...

Du skulle ha köpt en Sony Ericsson W800i, den är bäst!!

Anonym sa...

Tacka vet jag min lilla Ericsson...:D Jag har alltid varit väldigt nyfiken på vad den där mobilen har för färg egentligen. Vad är "kameleont"? Ändrar den färg? Den ser ju..glittrig ut. Jag är så efter i mobilutvecklingen att det är sorgligt. Jag känner mig som farmor ungefär..hehe. Jag skulle verkligen inte förstå ett skit, det är ju värsta high-tech prylarna nu! Men du kommer säkert underfund med den. Msn är ju bra!