torsdag, november 30, 2006

Glögg KRIS!!!

Idag tog jag mig en snabbis förbi stan för att inhandla glögg till glöggkvällen nästa vecka. Jag gick in på systemet och började leta. Utbudet var ganska dåligt, naiv som jag är trodde jag att de inte plockat fram allt ännu. Jag hittade nästan bara tråkig Blossa glögg (den fick iof högsta betyg i glöggtestet som jag höll i näven men vilken ful flaska!!!). Jag bestämde mig för att fråga en expedit efter den glöggen jag letade efter (givetvis den med choklad i):

- Nej, den är tyvärr slut.
- Den då (Pekar på Blossa 06, årgångsglöggen för i år)
- Nej, den är tyvärr också slut.
- Ok, va synd (nu måste jag alltså hit igen!!) När får ni in mer?
- Mer? Nej, det får vi inte de är slut för i år.

Glöggen är alltså slut.
För i år.
Det är den 30 november.
Och folk tycker växthuseffekten är illa, vad är då detta? Snart firar vi väl jul i augusti och äter kräftor till midsommar. När det gäller jul är jag en inbiten traditionalist, avskyr förändringar.

I panik för jag ut till Willys sent på kvällen då jag börjat misstänka att även hyacineterna kunde ta slut! Därför har jag nu julpyntat nästan klar för att inte hyacinterna ska känna sig så ensamma...

Men vi är faktisk bara här tills innan jul så jag får ha juligt nu. Om det nu går utan årgångsglögg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Pling! Dagens i-landsproblem ;)

På riktigt alltså, för bedrövligt detta med glöggbristen. Hur ska vi nu hitta en anledning att berusa oss här och där och när som helst under de kommande veckorna?

Tips, förresten. Det statliga bolaget har en konjaksglögg som är mycket trevlig. Men den är väl antagligen slut...

Hörs!