lördag, september 08, 2007

Bellmanstafetten

I regn, regn, regn, sprang jag och laget "I alla fall ingen 30-års kris" (ett svar på killarnas lag "30-års krisen") en regnig Bellmanstafett på Gärdet i Stockholm. Man fick en stor picknick-korg och det var bra stämning; hade vädret varit bättre så hade det varit värsta folkfetsen! Nu var det regnig, lerigt, kallt MEN väldigt bra stämning i lagen! Kul att träffas och göra nåt ihop!

Jag sprang de 5 kilometerna på 22.30 och vann alltså över Peter!!!! (Att han är förskyld har faktiskt INGET med saken att göra, ok?) Jippie!!!! Peter verkar tycka att jag är lite fånig som inte kan låta bli att trycka upp detta i ansiktet på honom, men han har då bara inte fattat att jag är så stolt över att vara lika snabb som min idol! Peter är ju som byggd för långdistans, har en vinnarskalle och ben som är ungefär 130cm långa... Dessutom är han min idol på andra plan med!

Till alla i mitt lag: Tack för en toppen dag, alla var jädrans duktiga och jag hade jättekul!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Men sådärja! Mera världsrekord - grattis! :)

Och jadå, Oscarshäll är definitivt värt ett besök! Om man har bil förstås...

Anonym sa...

GRATTIS! Jättebra gjort. Måste kännas bra att slå Peter. Var han förkyld sa du.... ja ja man vet ju hur karlar är när dom är lite dåliga.

Anonym sa...

Wow, grattis! haha klart bästa namnet på laget också ;)