söndag, februari 17, 2008

2010-03-13 (Jag; en försäljares våta dröm)

2010-03-13

Så länge har jag sålt min själ till tre. De lurade (och lättlurad är jag) på mig en ny mobil; helt GRATIS (...och gratis ÄR gott)!!

...med den lilla haken att jag lovar dem evig trohet (eller iaf en månatlig kostnad) fram tills 2010-03-13. Det tycks just nu (särskilt eftersom jag inte lärt mig att det är 2008 ännu) som hisnande långt bort. Det kändes även väldigt materialistiskt att byta bort en nästan perfekt fungerande (om än med något kort batteritid) mobil för en ny. Min syster lovade dock att ta hand om min gamla (hon är lite efter och har ännu ingen mobil...) Givetvis är den gamla mycket bättre - för det var ju bättre förr - och givetvis förstår jag mig inte på den nya. Troligtvis har jag tappat bort den inom en vecka.

Så här ser den ut:
Min syster har även lovat att barmhärtiga sig över min bunt att tidningen "Sköna Hem" som jag prenumererar på enbart för att de har bra premier. Jag har ännu inte öppnat decembernummret.
Som väl är har vi Nixat bort alla telefonförsäljare nyligen, jag går som ni märker på nästan allt och det blir rätt dyrt i längden.
Fast annars är jag ifrågasättande och granskar kritiskt det mesta, eller hur?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj oj du vekar har Pimpat din sida, Me like, lite retro-vuxen-2008. style :)

Anonym sa...

Hej Karin! Du vet väl att du har rätt att ångra dig (den obligatoriska ångerveckan)när det gällre telefoni och annat, det gjorde jag när jag blev pålurad en telefon. Ska troligen inte säga detta, men det märks vem du är lik av din föräldrar :)
Kramis Moster Marie