söndag, februari 24, 2008

Sova, äta, jobba, pendla (hata SJ...), träna, tävla(?) och så hinna leva lite också...

Just nu går livet i 380km/tim!! Veckorna och månaderna flyger fram! Det är starx mars (!!!) snart vår sen är det sommar och jag har ännu inte lärt mig att det är 2008!!!

Det går bra på jobbet, jag trivs jättebra med mina kollegor (och det skriver jag inte bara för att jag vet att en och annan faktiskt hittat hit - vi är ett bra gäng!) arbetsuppgifterna känns givande och utvecklande och framför allt inte banala eller enkla. Pendlingen går faktiskt bra (även om jag just nu har utvecklat ett starkare hat mot SJ:s serviceovänlighet än vanligt då vi pga en tågurspårning blit 1tim sen till jobbet... Grrr)

Dock hinner man ju inte med så mycket annat. Jag försöker hinna med och löpträna några gånger i veckan, jag och "tjejerna" dricker vin på torsdagar (ny och jättebra tradition), vi tränar hund på onsdagar (jag och några andra tjejer...). Enligt mitt nyårslöfte som jag gav i ett svagt ögonblick så ska jag och Max snart ut på tävlingsbanorna, så det gäller att lägga i en högre växel där!! HJÄLP!

Sedan är det helg, och då försöker jag hinna med och umgås med Peter, träffa nån kompis, vara ute i skogen (när det fortfarande är ljust), sova (går upp 05.45 på vardagar...) och laga matlådor för veckan...

Sedan är det måndag igen. Ekorrhjulet börjar om...

Man jag har i alla fall bestämt mig för att inte vara trött längre, det tar alldeles för mycket energi!

2 kommentarer:

Emma och Ruben sa...

Du har helt rätt, det tar alldeles för mycket tid. Efter en del tänk (att jag ens ska behöva grubbla över det?!) så har jag bestämt mig för att följa dig i spåret. Jag gör slut med tröttheten ikväll helt enkelt. Ses 06.35...

Anonym sa...

Älskar dig
Kram Pappa