söndag, januari 18, 2009

REKORD!

Jag och Max drog till Sörsjön på en löprunda idag och slog nytt längdrekord! Vi sprang 34km och hade det inte blivit mörkt så hade vi fortsatt! Visst, det ska erkännas att jag förbannade minsta uppförslutning på slutet, men jag sprang, höll bra fart och hade kul i över tre timmar! Skogen var som alltid mycket vacker; grön mjuk mossa, stora istappar från stenbumlingar och det var kallt och hårt i backen. Solen tittade till och med fram då och då och silade sina strålar genom grenverket. En bra dag och ett steg på vägen mot ett av målen för 2009! Kände mig grymt nöjd efteråt och (hör och häpna...) PIGG!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! :) Jag hoppas också på något längre pass så småningom, men för i år har jag det mer modesta målet att ta mig runt Göteborgsvarvet.

Tack för tipset om Polarklockan på min blogg! Jag har tittat lite på varianter av den, men jag har fått för mig att fotpod borde vara mindre exakt. Har man verkligen så jämnlånga steg? Eller gäller det bara att kalibrera in den över en längre sträcka?

Anonym sa...

Hej igen, då förstår jag lite mer om fotpoden. Jag förstår hur du menar med eftersläpning av hastigheten hos en GPS. Vi får se vad jag bestämmer mig för att köpa, när pengar är hopskramlade. Tills vidare ska jag prova att springa med en Wayfinder-gps som jag fick tag på billigt via tradera, och invigde på milpasset idag. Jag skriver ett inlägg om den kommande vecka.