fredag, maj 01, 2009

Vi har köpt ett torp!!!

Nu är papper påskrivna och handpenning betald - jag, Peter och Max har blivit torpare! (Vågar nästan inte berätta det för att inte jinxa det, tänk om säljaren ändrar sig?)

Vi har köpt oss ett jättesött litet 1700-1800-tals torp utanför Söderköping! Vi har ett rum och kök, knappt 2m i takhöjd, en egen lada, några vinrankor, (givetvis blir det vin i höst) 3000kvm tomt (men ingen gräsklippare - råd någon? Vi tänkte ha en "Kom hit och ta med dig en sax" fest, men det är ju bara en av våra bra idéer!) och en egen brygga... Det är ett ställe att längta till, vi trivdes jättebra på en gång Max vägrade åka därifrån). Har ni vägarna förbi bjuder vi på saft, välkomna! (Ta med en sax vettja!)

Sedan har jag börjat ett nytt jobb också, jag tror att det kommer att bli jättebra! Så jag är nog gladare än jag förtjänar just nu... Inte för att jag inte förtjänar att må bra, mer en indikation på att jag är väldigt nöjd!

7 kommentarer:

Mamma sa...

Grattis till ert jättemysiga torp, ni kommer att ha det så härligt där. Vi har en extra gräsklippare som ni kan få överta, bra va...

Anonym sa...

Grattis, vad roligt! Lycka till med tomten. Ordna en stor löparfest när gräset blivit långt nog, så blir det nog nedtrampat! :)

Hur blev det med Lidingö, vågade/orkade du ställa upp eller fick du hoppa över?

Viktoria sa...

Grattis - då blir ni kvar i området ett tag till!! Vad är det för kuligt jobb?

Kram kram från hela flocken

Anonym sa...

GRATTIS torpare... Blir ni heltidstorpare? Eller kommer Peking fortsätta förgyllas av den prickiga maxfactor?

Sevve sa...

GRATTIS...till att ni snart får besök av mig och Stella (som kan vikariera som sax när andan faller på)! Vuxenpoängen rasslar ju iväg för både dig och Peter nu. :) Stort stort grattis till både torpet och jobbet (som jag vill höra mer om!).

Kram

Pether sa...

Shit vad mysigt! Grattis :-)

Nea sa...

Grattis till torpet,såg ju urmysigt ut!Har dotterns gammelfarmor i Söderköping,så vem vet om jag inet dyker upp o gärna blir bjuden på sax.. Vad är det för nytt jobb?Kvar på miggan? ha det bra,kram Nea