söndag, augusti 02, 2009

Underbar helg!

Jag, Peter & Max for ut till torpet på fredagen. Vi hade köpt med oss vin, rökta räkor, aioli, bröd, västerbottenost paj och (lite otippat i sällskapet kanske...) en tapasbricka. Vi tände en brasa, käkade gott och njöt. Vi trillade i säng med en påse smågodis och en film på laptopen.

På lördagen var det rätt bra väder. Jag och Max plockade en (bajs)påse kantareller på morgonpromenaden. Peter klippte gräs och jag pysslade lite med hyllan jag håller på att tillverka. Vi satte upp mitt senaste traderafynd och det blev så snyggt!

På EM kom Henrik ut, vi badade, killarna skvallrade lite och sedan grillade vi gott och åt i lusthuset till ännu en flaska gott rödvin (min nuvarande favorit Peche-Latt; franskt). Sedan åkte H hem och jag och Peter kröp upp i sängen med godispåsen och hade Lost-maraton.

På söndagen blev det mer kantareller, Peter fiskade och vi pysslade lite allmänt. Sedan hem och 14km i löpspåren i Vrinnerviskogen, mmm. Så skön helg!

Hoppas att du också haft det nice!

2 kommentarer:

Anna sa...

Shit vilken underbar helg. Nu vill jag ännu mer ha ert torp!

Sara W sa...

Men alltså "killarna skvallrade lite". Hallå?! Kan killar verkligen det? vad jag har sett och hört så pratar de typ enstavigt med varandra, med mycket grymtningar och gester istället. ;)