måndag, november 09, 2009

En helg - 85km löpning!

Så var det gjort. KUL-helgen i Ulricehamn är till ända och jag klarade mycket mer än jag trodde! Första dagen bjöd på lite sol och lite regn, men mest grått. Vi sprang på Åsundenleden runt sjön Åsunden. Den västra sidan bjöd på en del stig (nån översvämning), lite häftiga grottor och vackra vyer. Södra delen var mest asfalt (=tråkigt) och östra var lite bergsklättring ;-) men också hemsk asfalterad banvall (det finns i mina ögon inget värre att springa på; hårt, rakt och ovarierat!). Leden blev totalt 57km, men för mig blev det ca 53,5. Jag hoppade av på slutet då mitt knä började värka.

Dag två var det sjuhäradsleden som gällde. Mindre asfalt, mer härlig djup trollskog, vindlande stigar och porlande bäckar. Vädret var mulet och rått men helt ok så länge man rörde på sig (och det gjorde vi...). Efter 36km var vi åter på hotellet med lätt möra ben.

Jag är jättestolt över att jag klarade det (och förtjänar ett par nya skor!) och har under helgen insett hur mycket en grupp kan ge. Jag tror inte att jag klarat det ensam och jag VET att jag inte hade gjort det ensam. När jag första dagen lämnade gruppen efter ca 52km så tog all ork slut. Det var mitt onda knä och inte slut på ork som gjorde att jag tog en kortare sväng, men efter jag lämnat gruppen försvann orken. En rätt märklig känsla.

3 kommentarer:

Höjdaren sa...

Grattis till en kul helg! Det lät härligt, för en som inte sprungit mer än 7 km senaste veckorna på grund av snuva...

Anonym sa...

Grymt imponerad, grattis!
Jag vill bara säga att dina löprundor och nya utmaningar inspirerar, DU inspirerar!

/jogg.se "Nicke"

Sofie sa...

Vilken helg! Imponerande.
Blir lite avundsjuk, men min tid kommer väl den också :)

Vad glad jag blir att höra att nån ger stålmannenkläder till en tjej i julklapp. Det önskade jag mig också när jag var liten, men fick aldrig, för det var väl ingen som trodde jag menade allvar :(