tisdag, april 06, 2010

De är långt före sin skugga...

Ni som känner mig vet hur mycket jag ogillar den skenheliga och fördömande L Skugge. Senast gav hon sig (återigen...) på ett gäng unga tjejer med go som försöker visa på problem och kunna frambringa förändring. Så jävla lågt av en (av någon anledning) hylla mediakossa att på ett så nedlåtande sätt raljera över dessa tjejer.

Men, de bet ifrån, fick tom medieutrymme att göra det! Här hittar ni artikeln. Det blir pinsamt tydligt hur långt före Skugge dessa unga tjejer är och att de har en insikt som hon så uppenbart saknar. Det tycks mig som att Skugge endast är en skugga av dagens RIKTIGA feminister.

Hejja tjejer! Skugge, gå och ha moralpanik och raljera över någon som bryr sig, t.ex. Björn Ranelid.

2 kommentarer:

Sofie sa...

Hej hej. Jag såg dig på TV idag.
Vad härligt det såg ut i Portugal!
Nu längtar jag ännu mer efter att komma igång med löpningen igen.

Höjdaren sa...

Bra rutet, Karin!

Men "Sverige springer" var inte lätt att få tag på, om man saknar TV4 Sport. Har du något tips?