lördag, april 10, 2010

"Har du inget cykellyse?!"

Äntligen cykelväder! Tyvärr ligger det tonvis med glas på vägarna så det är lite gambling å cykla, dessutom så har vintern gått hårt åt min cykel och gjort sprickor i sadeln så att jag blir blöt i rumpan.

Enligt säkra källor så ska polisen vara bra på att ta cyklister som cyklar utan lyse i Norrköping, därför är jag noga med att ha lyse. Jag ogillar dock cykellampor som är pilliga att sätta på (svårt med frusna fingrar) och har därför (vilket bidrar till många skratt) en pannlampa när jag cyklar. Ja, det ser jäkligt fånigt ut. En gång var det tom en bil som stannade och tog kort på det!! Nåväl, jag kör dock på med min pannlampa, trots förnedring och skratt. Därför blev jag märkta sur när jag cyklade över en bro, plingade lite åt en farbror att välja sida och fick " Vafalls! Har du inget cykellyse i mörkret!" kastat i ansiktet... Svårt att göra rätt ibland.

På tal om cykel så var jag på mitt första spinningpass på år och dar igår. Har alternativtränat denna vecka pga lite problem med en vad. Och hör och häpna, jag fundrar nästan på att fortsätta med nåt spinningpass ibland! Inte för att det var kul, men det var jobbigt och gav mycket mjölksyra och hög puls!

1 kommentar:

Unknown sa...

När jag köpte min cykel i höstas fick jag höra att det var inte tillåtet att ha baklyset på väskan eller jackan - vilket jag brukar, det blir ju mindre pill då - lyset ska tydligen sitta på själva cykeln. Styrkan var det tydligen inte nån restriktion på dock så jag kör med ett minilyse från gubbdagis, sånt med liten gummisnodd, det är enkelt att hänga fast :)