lördag, september 18, 2010

Är jag en sprinter?

Vad är ultra-Karin? Jag har i år sprungit 10 tävlingar (oj! så många, det har jag inte tänkt på?) Två av dessa har varit ultratävlingar, en träningstävling (Yours Truly) och sedan Full moon race. Jag har därtill sprungit fyra 5 km tävlingar och två på 1 mil. Kan jag ändå kalla mig ultralöpare?? Jag har "blott" fem ultrapass i benen 2010 och 16 pass på över 2mil. I år 1400km löpning (inte riktigt i fas pga skada i maj, satsar på minst 2000km i år).
Jag ska erkänna att jag saknar långlöpningen, fast även att jag är rätt nöjd över att ha fått upp farten lite. Jag har slagit pb på 1/2-maran, gjort rätt snabba 5 km lopp och idag kom jag under 45min på milen när jag sprang Kistaloppet på 44min.
En tävling till är jag anmäld till, Åland maraton den 31 oktober då ska jag slå pb (det tror jag att jag gör utan problem, utan att skryta). Funderar på att ställa upp i Hässelby för att ytterligare fila på milen. Men, idag när jag sprang så tänkte jag mycket på att jag inte gillar millopp.
Jag saknar ultra, är anmäld till ett riktigt långt till nästa år och har lite planer på långlöp för vintern. Jag är längtar ut på långa löp i skogen samtidigt som det är skitkul att springa snabbt. Nöjd med att (med mina mått mätt) kunna göra både.
Nu en veckas vila i solen!

Inga kommentarer: