tisdag, september 07, 2010

Ultra(nörd)



Jag älskar engagemang! Oavsett fråga. Oavsett om man lär sig flytande Klingon, lär sig allt om gevär från andra världskriget eller (som "den galne EU-bonden") bara engagerar sig i största allmänhet. Jag behöver inte hålla med eller ens gilla det som engagerar men jag gillar folk som vill och som brinner, som grottar ned sig. Nördar, kort och gott.

Engagemang kan ju lätt bli kul också. När någon blir så enorm engagerad i något som för andra tycks banalt eller fånigt (typ uttal av sche-ljud på Klingon). Den orangea huggormen t.ex. den drog till sig äkta engagerade människor. För vissa är det stort (den enda observerade orangea huggormen) för vissa är det, tja, en orm.

Varför skriver jag då detta? Jo, jag var på kurs i silversmide ikväll och producerade ovan publicerade alster. För er som inte ser så står det "ULTRA". Men för att inte nörda till det alltför mycket så kan jag upplysa om att ultra ju har fler betydelser, det är ju bland annat ett prefix för ytterligheter. Typ ultrabra, ultrasnygg (eller ultrarapid och ultraviolett, men de passade inte lika bra :-P ). Så, Eva Attling, släng dig i väggen, Jonas Buud, se upp för nu har jag en lyckoamulett.

4 kommentarer:

John sa...

Silversmed minsann! Det ser ju mycket bra ut måste jag säga :). Själv tycker jag att det är fränt med människor som engagerar sig. Så länge man får ut något av det och mår bra så är det väl ok? Hoppas att ringen för tur med sig :).

Unknown sa...

Supersnyggt! En sådan skulle jag vilja ha på mig!
/Mårten från jogg.se

Matilda sa...

Karin! Ideliga talanger-stolt!

Unknown sa...

Tjusig!