onsdag, mars 18, 2015

Längta till musbajs?!?

Just nu kör jag i princip tre arbetsveckor på raken (utan helgvila). Detta eftersom förra helgen var det styrelsemöte hela helgen och denna helg ska jag på utbildning. Det blir rätt tungt. Därför tog jag ledigt i måndags och oj så jag längtade efter den dagen! Solen skulle skina (vilket den gjorde) och jag skulle ut till torpet. Ut till torpet och städa undan musbajs samt ta hem och tvätta de textilier behövdes tvättas... Jag längtade alltså ut till en utkyld stuga för att hantera bajs. Jag är i sanning en enkel människa!

Men det var jättemysigt bland snödroppar och solstrålar i stugan! Som alltid fick jag genast blåsor på händerna av att kratta lite och som alltid åt Max så mycket pinnar att han sedan bajsade masonit (ja, inne. Nej, inte i sängen. Denna gång).

När jag nu sitter på jobbet i många dagar till tar jag med mig känslan av när vi satt på trappen i solen och drack varm choklad och när jag sedan sprang knappt två mil i solen i Eklandskapet. Vardagslyx :-) 


Vår, sol och ledighet är en svårslagen kombo! 

1 kommentar:

Mamma sa...

Vad skönt att du fick en så härlig dag.