måndag, december 11, 2006

Min Max är sjuk :-(

Lilla stackars Max ville inte äta frukost i helgen, kvällsmat gick dock bra. Max är ju inte direkt känd för sin stålmage så vi antog att det bara var en släng av ätit-något-jag-inte-borde(igen)-sjukan som brukar gå över av sig själv. På söndagen då vi kom hem från stan hade han dock bajsat ned hela sovrummet (han är instängd där när vi är borta) och hälsade oss med att spy tre gånger i hallen. Jag och Max gick ut medan Pter drog det kortare stråt och torkade upp.

Vi var ute i 40min och då vi kom tillbaka tog jag cykeln ned till stan för att köpa canicur. Jag hann dock knappt ned till stan förrens Peter ringer, nu har Max inte kunnat hålla sig och Bajsat ned hela lägenheten med mest blod. Peter riinger till Valla i LKPG som har jour och vi åker sedan in. Det typ rann blod ur rumpan på stackars Max. Väl inne är han ganska låg och somnar på golvet en stund. Veterinären tror dock att det "bara" är en tarmrubbning som orsakar blödning i tarmen. Hon föreslår dock att han får ligga inne med dropp för att förhindra uttorkning.

Så, vi lämnade vår lilla prins där och får hämta honom tidigast imorgon (tisdag), men om han inte svarar på dietkosten får han stanna längre. Idag var han dock piggare. Lill-flaxen, det är väldigt tomt utan honom...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men fy så hemskt! Stackars Max, hoppas verkligen det går över snabbt. Ska ni åka på Tånga förresten? Tänkte anmäla mej idagarna här. Vi har varit i stockholm och kollat på andra hundar, vi ställde inget själva. Det får vänta till nästa år. Är det ok om jag lägger in din blogg som länk på sidan?
Kram och God Jul på er!

Anonym sa...

Oh nej!! stackars max!!! Vi håller alla tummar o tassar för honom. Zorro hälsar speciellt till Max. Han vet hur kul det är att ligga inne på sjukan ;)