fredag, augusti 17, 2007

En otacksam snorunge

Det är vad jag det...

Förra söndagen cyklade jag ett motionslopp med min mamma. 5,5mil tipsrunda runt Runn. Trots det dåliga vädret var det en skön tur!

I förrgår ringer de och berättar att jag har ett pris att hämta! Kul :-D !

Priserna bestod av en snygg grill, en soda streamer, ett bestickset, en slipmaskin (och jag lovade mig själv ett hus om jag vann den ;-p) och... ett strykjärn. Gissa vad jag vann???

Precis, ett strykjärn. Säkert jättebra (och värt runt 600pix), men hur kul var det?? Så; jag blev alltså inte särskilt glad. Vilken otacksam liten snorunge, blev missnöjd över en vinst!!! Förtjänar inte alls att vinna!!

Fast, he he... Det var ju gött å vinna och slå mamma som åkt loppet i fyra år utan att vinna...


Dagens citat är riktigt präktigt och kommer från en mattelärare jag hade i högstadiet. Först tyckte jag riktigt illa om honom, men efterhand fick han sina ljusa sidor, nu är det nästan honom jag minns bäst...

Det man inte gör på träning gör man heller inte på tävling.

Inga kommentarer: