torsdag, oktober 25, 2007

I'm back on the horse!

Det har varit lite hektiskt på jobbet, en reklamkampagn som ska ut i Norrköping och Linköping med tight deadline och designprogram jag inte kan samt diverse andra saker på jobbet så som föreläsningar (enligt en kille var jag den bästa föreläsaren han någonsin hört!! *glad*) och frukostmöten.

Dessutom har vi inte haft tid att städa här hemma - det har varit äckligt grisigt... - eller att vara ordentligt med Max eller att hinna med mina ideella engagemang. Jag har alltså legat efter och det har varit stressande... Men nu är jag tillbaka på hästen, även mer än bildligt talat.

I helgen drog jag nämligen med min paniskt hästrädda hund på ett western ridläger på Jultorp Ranch i västergötland. Taskigt kan tyckas, jag såg det dock mer som terapi ;-)


Så här bra gick det... Max flyr i panik från två nyfikna hästar. De gillade dock Max och kom springandes så fort de fick se oss på håll... Max retades och åt gräs utanför hagen ;-)



Detta unga arabsto deltog inte på kursen utan tillhörde granngården, hon är dock en perfekt avbild av mina drömmars häst... Tyvärr gick hon inte in i toyotan... ;-)

Så vacker... Vill ha!

Hästar från kursen, detta är en Paint, jag red en Quarter horse (en äkta western häst!) som töntigt nog hette Bamse. Lite mer fart hade jag önskat, men han var duktig!

Fler hästar från gården.

Stiliga Max under en promenad bland höstlöven.

Painten Charlie; en goding som hade en hästbästis som var med på kursen. Charlie skrek efter honom hela dagen... Sann vänskap.

Tada!!! Max är botad! :-D

Inga kommentarer: