fredag, oktober 05, 2007

Mer idioti...

I veckan skrev jag i egenskap av anställd på Byrån en debattartikel i Aftonbladet (vilket möjligtvis skulle kunna betäcknas som dubbelmoral efter min sågning av dem för nån vecka sedan, men min artikel var faktiskt en spark i ändan på dem, även om jag tror att den gick dem förbi...). Artikeln handlar om att Alex Schulman (nej jag visste inte heller vem det var...) slutat blogga. Anledningen tycks vara att han blir illa berörd av det hårda bloggklimat som råder - och som han erkänner sig vara en del av.

Kanske blir jag nu en del av detta håra klimat, men vissa människor tycks så avskärmade från verkligheten att det är fan otroligt. Såg på "Du blir vad du äter" (glatt mumsande 2kanelbullar, det var ju faktiskt den 4/10!) där ett par deltar vilka båda har BMI på närmre 40 . De äter 60kg korv om året, älskar feta röror, pulvermos, chip och godis. De sköljer ned kalaset med 1 1/2 LITER läsk om DAGEN... Jag baxnar. Men, de är väl inte värre än några andra som deltar i programmet (och definitivt inte värre än de som deltar i den engelska versionen... DÄR blir jag riktigt mörkrädd.) Det som ger dem en plats på min idioti-blogg är att de säger att de tyckte att de åt ganska nyttigt!!! De var dessutom övertygade om att Anna Skipper skulle gilla deras kylskåp vilket var fyllt av bland annat 4paket korv, två feta ostar, full-fat majonäs, 4 1/2 liter läsk (!) mm. De fick ha kvar två saker i sitt kylskåp när Anna var klar... Hur fasiken kan man vara så skild från verkligheten???

Vilken värld lever man i då??? Hur har man så kapitalt kunnat missa vad som är nyttigt och hur mycket av onyttigheter som är abnormt mycket?? Hur dum får man bli (exuse my french...)??? MEN, för att sluta i en munter ton så gjorde paret ett jättejobb, han gick ned 30kg (!) på 8veckor och hon 16kg, de la helt om sina vanor och började helt enkelt ett nytt liv. Detta är givetvis imponerande.

Inga kommentarer: