söndag, mars 16, 2008

Löpning i Älgsjön

Lördagar har blivit en löpardag för mig. Då tar jag vanligtvis och packar in Max i bilen och far ut till Älgsjöarna. Naturen där är fantastiskt vacker och jag springer på vandringsleder som erbjuder både variation och utmaningar (det är rätt backigt...) dessutom är jag nästan alltid där själv! Max kan vara lös och jag behöver bara lyssna på min ljudbok och kan glömma/drömma mig bort i skogen. I går såg jag faktiskt tom en name till sjöarna; en älg. Max däremot, han var som vanligt upptagen med sig själv.

Jag har sluta gymma. Det var ca två månader sedan. jag trodde att jag skulle sakna det väldigt, men det gör jag faktiskt inte. Jag tycker om att träna och har gillat att gå på gym, men ska man analysera det hela så är det väl egentligen inte min grej. Nu tränar jag bara genom att gå med Max samt att springa. Det är så skönt för att det är så mycket friare, inga tider att passa utan bara på med skorna och iväg! Dessutom så går det att hitta ställen att springa på när det är mörkt, regnar det så har jag regnkläder, är det halt så har jag broddar och är det kallt så har jag bra kläder. Det finns inga ursäkter helt enkelt. Dessutom trivs jag bra med löpningen! Igår sprang vi 2mil jag och Max *stolt*


För att göra löpningen ännu roligare har jag köpt dessa löjliga men otroligt roliga skor.
Jag tror jag kommer att vara fantastiskt snabb i dem.

Inga kommentarer: