tisdag, mars 18, 2008

Murphy's Law

Japp, då har man gjort det igen. Tack vare mig, eller snarare lagen-om-alltings-jävlighet så ligger ni nästan hela sverige under en blöt matta av kall (och snart blöt och/eller HAL) snö. Och varför är detta mitt fel? Dels är det givetvis en knäpp på näsan efter mitt senaste kaxiga inlägg om att man minsan kan löpträna i alla väder. Det går givetvis, det är bara mer eller mindre behagligt; just nu lite mindre behagligt och i halka både obehagligt och ibland direkt livsfarligt. Me bad.

Sen pratade jag mycket nyligen med farmor och farfar och berättade att det var ju lika bra att vi satte på bilen (det är deras bil som jag disponerar) sommardäck när jag kommer hem i påsk. Om det mot förmodan skulle bli snö så kan jag ju låta bilen stå. Förutsatt att jag får ned den från Dalarna nu då... :-S

Dessutom så har jag (för typ första gången på hela vintern) varit lat och inte orkat köra ned nyss nämnda bil i garaget. Detta innebär att den är översnöad, har frostiga rutor och är svinkall.

Dagens citat får bli två stycken:

"Det är fart på den grabben"
- En bekant beskriver Göran Persson. I samma sällskap beskrivs Göran även som charmig?!? Galet!

"Han är faktiskt lika len som han ser ut att vara"
- Sagt om Tobias Billström (som för övrigt besökte oss i Flen idag). Om vilken kroppsdel och sammanhang låter vi vara osagt. Bäst så för alla parter ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe Karin, du har som vanligt rätt. Det e alltså ditt "fel" med all snö vi fått. Nåja, jag e full av förtröstan att Maximalt fina Max faktiskt älskar rundor i snötäcket... Det blir ljusare, inte så geggigt när snön ligger och man kan när som helst puffa snö eller kasta snöboll till prickpojken... Hoppas se bild hur du vräker dig fram i terrängen med snöskor likt SNÖMANNEN...