tisdag, oktober 27, 2009

Hösten har gett mig en käftsmäll

Är det alltid så här!?!
Varje år menar jag? Mörkt, grått, blött, kallt, MÖRKT! Inte ens på dagen får man se solen för att den är inbäddad i ett lager grå, blöt, kletig dimma!

Jag känner mig helt klubbad, trots den "extra" timmen (vilket jävla skämt! En extra timme mörker, tack, tack) får jag kravla mig upp ur sängen och mot espressobryggaren. Det enda jag vill är att gå och lägga mig igen och den enda tanke jag kan tänka är "trött, trött, trött" (allvarligt alltså, det är det enda som hörs i mitt huvud. Inte särskilt produktivt).

Kan man få kaffe intravenöst? På dropp som börjar injiceras vid kl:06.00 och vid kl:07.00 är man pigg som en lärka? In your face dagsljuslampor och konstgjorda soluppgångar. Det var här ni hörde det först.

Solen, du är saknad.

Igelkottar och björnar: hur gör ni? Och vad vill ni ha för att lära mig?

KIVHH gick rätt bra, sprang på 1.42.48 . Dagens tips är att inte parkera på en lastzon.

Som ni märker, mörkret får mig att bli helt osammanhängande (jag som annars är så klarsynt) Godnatt!

2 kommentarer:

Annika sa...

Känner att jag måste förtydliga. Jag körde inte i 24 h, det gjorde vårt lag :) Jag höll igång i åtta timmar med pauser. Det skulle du klara, bättre än livstidsfängelse! Promise!

Grym tid på loppet och vad kul att det gick till en sådan bra sak! Det blir lite lättare att ta i när man tänker på de drabbade...

MarathonMia sa...

Du får göra en egen sol! Tänd ljus på frukostbordet, tänk att grå moln bara är en annan nyans av vitt... gör en lyxsmoothie med solgul mango och skin lite extra :)