onsdag, december 23, 2009

2009

2009 har varit ett annorlunda år, ett förändringens år, ett bra år! Vid årets början var jag arbetslös och det var jag i 19 dagar. Sedan fick jag åter jobb på Migrationsverket. En tjänst som inte passade mig alls. Därför sökte jag nya jobb och fick i maj ett jobb som jag verkligen ville ha, ett som jag trivs med och passar till. Jag jobbar här.

I maj köpte även jag och Peter ett torp! Världens sötaste lilla 1700-1800-tals torp på landet i Söderköping. Vi är så nöjda med det! Strax därefter kom nästa stora utgift, en ny bil. Jag köpte en vit Ford Focus etanol.

Och dessa två stora händelser får knyta ihop åren 2009 och 2010 genom att symbolisera nya och gamla mål. Inför 2009 hade jag följande nyårslöften:

1) Få ett jobb - Check!
2) Springa ett Ultralopp - Check! Jag har sprungit ett 50km lopp och två ultraträningspass (54km & 59km)
3) Förbättra min tid på milen som idag är 45:38 som bäst. - Nope. Gjorde iof endast ett försök och då var jag sjuk. Tror att jag har det i mig, men det är upp till bevis!
4) Utmana mig själv i allt jag gör och se positivt på förändringar; ingen gillar en gnällspik. - Check! Svårt att avgöra själv, men så är jag väl?
5) Inte äta godis under januari - Check! Klarade med bravur. Tror dock att jag ätit igen det under året...

Mål för 2010 får bli följande:

1) Eftersom jag under 2009 har gått från ett (ynka) litet CSN-lån till huslån, billån, kreditkortslån och glasögonlån så får 2010 bli återhållsamhetens år och ska gå i sparandets tecken. Jag vill komma tillbaka till plusminusnoll åtminstonde.
2) Jag vill slå mina rekord i löpning. Både gällande snabbhet och längd.
3) Tar jag mig en funderare på, mål nummer tre kommer, var så säkra!

1 kommentar:

Malin sa...

Kul att hitta en löparblogg i från Norrköping. Har själv bott där när jag pluggade.