lördag, januari 16, 2010

En kik in i kristallkulan! (eller, som jag skrev i ett jobbmail, kristallkronan!)

Nu när nollnolltalet är slut och recenserat så är jag sugen på att fundera på var tiotalet kommer att innehålla. Jag tänkte roa mig själv med att gissa på vad jag tror kommer att hända någon gång under 2010-2020. Inte nödvändigtvis vad jag vill ska hända, men vad jag tro. Ingen hjärnkirurgi dock, men kanske inte bara självklarheter. Givetvis är jag så egocentrisk att jag utgår från mig och mitt och enbart kommer att gissa utefter det. Ni som vill ha något mer allmängiltigt kan ju läsa Nostradamus.

Jag tror att jag under tiotalet kommer att:

  • Flytta. Minst en gång, men min gissning är två. Jag tror att jag kommer att äga min nästa bostad. Jag tror att minst en av flyttningarna kommer att vara lokala.
  • Byta jobb. 2012 tar det projekt som jag arbetar inom slut. Kanske kan jag ändock fortsätta på Bryggan, kanske inte. Kanske vill jag vidare. Oavsett om det blir 2012 eller senare så tror jag att jag kommer att byta jobb. Kanske två gånger.
  • Få barn. Ja, jag vet att jag kanske chockar många nu, och jag är fortfarande inte helt säker på att jag vill ha barn. Vissa dagar kan jag tänka mig det, andra dagar blir jag livrädd. Denna ambivalens skrämmer mig då det är tämligen oåterkalleligt att skaffa barn. Skaffar man barn ska man dessutom vara en bra och stabil förälder. Vet inte om jag är där ännu. Nonetheless, jag tror att jag kommer att skaffa barn under tiotalet. (HJÄLP!)
  • Återuppta ridningen. Jag saknar ridningen. Ibland (vid bra väder) mer än annars (typ hösten). Jag hoppas och tror dock att jag kommer att återuppta ridningen under 10-talet. Kanske köper jag mitt grå arabsto?
  • Inte äta kött. Jag har varit (fisk)vegetarian sedan jag var 13 år. Det känns inte troligt att jag skulle börja äta kött igen. I så fall vilt och ekologiskt. Men jag tror inte det.
  • ?
Någon annan som har en gissning?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ryktas om att Peter ska börja kolla på förlovningsringar under närmast 120 månaderna...

Karin sa...

Oj då, det låter som en tvärlögn. Jag tror inte ens han vet vart man ska leta ;-)