onsdag, januari 06, 2010

Prispallen 2000-2010

Ja, jag är fortfarande fast i det förgångna, men jag ska snart blicka framåt. Först är en topplista på 00-decenniet på sin plats. Eller topplista... De topp tre bästa sakerna under 00-talet UTAN inbördes rangordning.

  • Min och Peters resa till Australien 2001-2002. Har så fantastiskt fina, häftiga och vackra minnen därifrån. Jag är så glad att vi gjorde den resan. Jag/vi har gjort många bra resor, men detta är den jag minst av alla skulle byta bort.
  • Max! (2004-för alltid) *tycka om*. Den söta lilla prickiga valpen, köpt på rea. Världens bästa kompis, löparsällis och den som aldrig säger nej till att ligga sked en stund. I Max har jag även mött min överman i godissug ;-) Var vore vi utan denna pigga, stressiga, fega, lättskrämda, neurotiska, helt underbara, gosigaste, mjukaste sötvovven?
  • Torpet 2009. Vårt fantastiskt söta lilla torp. Vilken idé, två totalt ohändiga människor, en byggnad från 1700-talet och 3000kvm tomt!?
Bubblare:
  • Mina studier (2002-2007). Lite pretentiöst kanske, men jag är väldigt glad att jag valt att plugga! Jag har vuxit som människa, lärt mig massor, lärt känna en massa fantastiska människor, fått perspektiv. Inte rätt väg för alla men för mig.
  • Att bo på Irland, besöka Sydamerika, DYKNING, att upptäcka fjällvandring, långlöpning.

1 kommentar:

Lars sa...

Eftersom vi har fyra barn så antar jag att du kan lista ut vad mitt tips för ert nästa decennium är.