måndag, maj 31, 2010

Ganska bra ändå?

I början av maj hade jag konstant ont i vänster ben och kunde inte springa alls. Den 11 maj fick jag en första stötvågsbehandling. I förra veckan fick jag min sista behandling och under den här tiden har jag så sakteliga börjat springa. Först lugna 5km i skogen, sedan ett test på en snabb km, sedan - i helgen - två mil i utmanande terräng, idag 5km snabbt som - under omständigheterna - attans!

Och? Det verkar funka!!!

Trots att jag i maj bara kom upp i futtiga 85km istället för MINST 165km som är mitt minimum per månad så får jag vara - och ÄR - nöjd med det. NOLL km hade varit ok om jag så skulle bli bra.

Idag var det premiär förspringasnabbtskorna - Saucony Grid Type A3 (aka "Kiss this"):

Jäkligt snabba! :-) Det beror givetvis mycket på färgen, även om jag tror att jag varit än snabbare i dess knallröda föregångare. Jag flög fram och gjorde en bra tid på 5km samtidigt som jag kände att jag hade lite kvar att ge. Topp!

Nu är bara frågan, Full Moon eller Jättelångt??? Är jag i form redan till Jättelångt? (Tänk om jag blir inbjuden till ett visst bröllop?? ;-P ) Är jag i form för Full Moon?? Pallar jag 50miles?? Vill jag?? JAA!!!!!

5 kommentarer:

Daniel sa...

Härligt att det lossnar nu!

Carina sa...

Om du står i valet och kvalet... jag röstar nog för full moon.... tycker det loppet verkar superhärligt. Fantastiska ställen man springer på.

Alexander sa...

Javisst är det så. Varenda en springer känns det som!

Låter härligt med springa-snabbt-skor. Köpte ett par igår för första gången. Ska bli spännande att prova dem sen när man blivit frisk!

Tomas sa...

Jag vill veta mer om stötvågsbehandlingen. Har du nån sjyst adress på nätet att dela med dig av?

Karin sa...

Hej Tomas!
För mig var stötvåg typ magi. Försök att förklara det gick mig förbi ;-) Jag fick behandling hos Kiropraktor Eklund i Linköping (tydligen enda i Östergötland) Om honom och hans stötvågor kan du läsa här: http://www.kiropraktoreklund.com/stotvagsbehandling.htm

Annars vet jag inte mer än du om stötvåg skulle jag tro, men google is your friend... Lycka till!