fredag, maj 14, 2010

På rätt väg?

Japp, då så. Då har jag testat stötvågsbehandling. Behandlingen gjorde ganska ont, särskilt där "skadan" sitter (Kiropraktor Eklund testade även på mitt friska ben så att jag skulle få känna skillnaden). Direkt efter behandlingen var jag något bättre (detta eftersom endorfiner och co. sätter igång en process som är smärtstillande/bedövande) men sedan blev det som vanligt igen.

Tills helgen. Då blev jag bättre! Nu gjorde inte längre varje steg ont. På lördag testade jag att springa i 1min, efter ca 30 sek kände jag av skadan. På söndag kändes den inte alls, inte heller på måndagen. På tisdagen sprang jag (efter konsultation med kiropraktorn) 5,5km UTAN att det kändes!!

Dagen efter var benet lite ömt vid beröring, men inte när jag gick. Jag fick då en till behandling och sprang dagen efter utan smärta. Jag ska nu försiktigt springa och få några till behandlingar, så ska vi se hur det yttrar sig. På rätt väg?

4 kommentarer:

Carina sa...

Grattis!!! eller vad man säger. Grymt skönt att läsa att behandlingen verkar ge resultat! Måste vara helt underbart att få börja springa lite igen. Håller tummarna för att det håller i sig.

Lennart sa...

Hej Karin,
Första gången jag är här. Tänkte bara hoppa in här och hälsa att jag hoppas skadan ger med sig snart. Själv varit skadad ibland (såklart) och det är så tungt.

Gillade ditt inlägg (för länge sen på jogg), "vem vann vad på Lidingöloppet".

MVH

Karin sa...

Tack, det känns bra, hoppas bara att det håller i sig... är sugen på att springa Jättelångt, men vi får se om vaden är ok tills dess.

Lennart: ha, ha, om sanningen ska fram är jag inte säker på att jag förstått ännu (eller, kanske snarare att jag inte minns) Kul att man kan glädja ;-)

MarathonMia sa...

Vi bestämmer att du är på rätt väg! Okej? Så blir det så. Du känner din kropp bäst - lyssna på den!