söndag, juni 09, 2013

Lugnet före stormen?

På senaste har jag haft ett väldigt litet sömnbehov. Svårt att komma i säng (dock inte svårt att somna) och sällan släcker jag innan 00:00, ofta kring 01:00. Sedan går jag upp kring kl 6:30...

Det märkliga är dock att jag inte är trött. Inte alls. Igår hade vi styrelsemöte kl: 9-22 och efter 12-timmars möte började de flesta att se (och känna sig) rätt slitna ut, men jag kände mig inte trött alls. Och då hade jag ändå börjat dagen med 15km terränglöpning i Blackeberg (inga vampyrer BTW)...

Det är givetvis jätteskönt att inte ha ett så stort sömnbehov just nu, men det får mig dock att undra: är det våren och ljuset? Jag kan dock inte minnas att jag brukar få mindre sömnbehov på våren... Eller är det att jag har rätt mycket just nu? Många tankar på bröllop, Amnestymöten, jobbet osv, kan det vara detta som gör att sömnbehovet (tillfälligt) stängts av?? Och om det är det senare, kommer jag då att få äta upp detta?


Kommer jag att tvärdäcka i torpet efter den 15:e? Och vakna lagom tills semestern är slut? 
Den som lever får se...

1 kommentar:

Unknown sa...

men härligt ändå att du nu när du har som mest att göra klarar dig med mindre sömn! nog "rustar" väl kroppen när den måste, även om du säkert kommer bli trött framöver när det är över. nedräkning nu!!!