fredag, december 26, 2014

Dubbelt upp

Är i Dalarna och firar jul. Har firat dubbelt, både med min familj och med Peters (som ju också är min!). Idag körde jag en dubbel mil (23km) över Tjärnaberget. Turen innebar visserligen grus- och skogsvägar men en hel del av dem i djup skog. Jag gillar det, men när det är -10C hann jag även bli lite nervös för om jag skulle trampa snett och få lov att gå hem. Att gå en mil i löparkläder skulle vara skitkallt. Men det blev en härlig tur i vacker vinterskog. Fast det var kallt! Jag körde dubbla: byxor, buffs, mössor, vantar etc och trots det så var det bitvis kallt om händerna.

 
På toppen av Tjärnaberget. Välklädd :-)

 
Lite sol i en vacker vinterskog!

Väl hemma och efter ett varmt bad körde jag en hundpromenad med dubbelt syfte: rasta hund och skrapa bort nazistaffischer från lyktstolpar :-( 

Trots det sista njuter jag av att vara ledig och att vara i Dalarna med tjocka släkten.






Inga kommentarer: