söndag, maj 03, 2015

Himmel eller hav (och skavsår på hakan!)

I helgen har jag och P återigen varit flitiga ute i stugan. Med risk för tjat, vi är löjligt stolta över det vi lyckas knåpa ihop! Målat, tapetserat, slipat etc, även om där finns skavanker så imponerar jag (föga ödmjukt) mig själv. I helgen har vi flyttat in i vårt nya sovrum (och målat klart golvet i det andra)! Med vita golv och delvis vita väggar blev vårt nya sovrum precis som vi ville ha det; fräscht, rymligt och ändå mysigt. Dock även väldigt ljust, vi vaknade båda tidigt av allt ljust som flödade in.

 

Vi har även hunnit med att bo en natt på Söderköpings brunn i helgen (Peter bjöd!) där vi både SPA:ade och åt väldigt god mat. Väldigt härligt och otroligt passande väder då det spöregnade medans vi bubblade i värmen! Mindre härligt var att jag beslutade mig för att springa från stugan till Söderköping. Det är ca 2 mil och en rätt fin tur i vanliga fall. Men det var under 10C, blåst och regn hela vägen till Sörping. Jag var både genomsur och isande kall när jag kom fram, dessutom hade jag fått skavsår. På hakan! Min dyra regnjacka hade skavt på hakan så att jag fått ett sår! Detta kände jag i kylan inte alls av. Det ser ut som att jag trillat på cykeln. Kall tur, men jag fick två friska mil i benen :-)



Skön och händelserik helg som även involverade middag hos våra fina grannar ute till torps, plantering samt musjakt.

 
Att vakna tidigt har sina fördelar, söndagmorgon var fantastisk!


 
Himmel eller hav (sjö)? :-) och Marre-Maräng såklart!

Inga kommentarer: