onsdag, april 29, 2015

Mat

Detta med mat är ett känsligt ämne. Något som vissa gillar (typ bröd) ser andra nästan som gift. Därför tänker jag inte berätta vad en bör äta. Däremot är det min bestämda uppfattning att en inte bör kasta mat. Lite har jag detta efter min far, han är dock aningens extrem, jag anser ändå att livet är för kort för att pina i sig otäck mat (men det undviker jag att köpa). Det jag även försöker göra är att vara noga med är att se till att äta upp mat innan det blir (för) dålig. Som den goda pastasås som jag gjorde för en tid sedan genom att ugnsbaka skrumpna tomater och ledsen spenat.

Eller som idag när grädden visade sig gå (ha gått om vi ska vara petiga) ut i datum. Då var jag tvungen att ha grädde till mina kesopannkakor. Fick offra mig liksom :-) :-) 


Inga kommentarer: