söndag, februari 26, 2006

"...och där luktade kommunist!"

Helgen har varit hyffsat lugn. På lördagen (då SMHI för övrigt lovat strålande sol men levererade grådask) packade jag väskan och tog med Peter & Max ut i skogen. Jag och P har bestämt att varannan månad hittar jag på minst en speciell dag för honom och vice versa. Det behöver inte vara något jättespeciellt, utan bara en dag ihop! Mitt bidrag var en dag i skogen med grillning av korv och marshmallows! Vi sköljde ned det hela med varm choklad! Det var trevligt men tyvärr hade vi hade glömt täcke till Max så han frös och klagade högljutt på detta. Vifick i alla fall rejält med frisk luft och motion, vi var ute i drygt 3timmar.

Min syster har precis fått fast jobb, jättekul, jag är så stolt över henne! Men hon jobbar varje onsdag till och med lördag, dvs varje helg... tufft! Dock har hon än så länge inget eget ställe att bo i STHLM, men hennes kompis hade nyss flyttat in i ett, citat; "Vegetariskt kommunistiskt kollektiv" (Vilket troligvis innebär att de som bor där är vegetarianer och inte att huset är byggt av morötter) i sann "Tillsammans" anda!

Min grönsakshatande och knallblåa syster deklarerade att stället hade en distinkt doft av kommunism över sig, vad nu det luktar... Jag tolkar det iaf som att hon letar vidare efter bostad.

Då hockeyn började idag gav jag och Max oss ut och sprang (ville vara själv på vägarna ;-D ) Det var dock glashalt och blåste motvind hela vägen (hur går det till egentligen?). Stackars Max kissade blod oxå, han har gjort det förut, då trodde veterinären att det berodde på att det var så mycket löptik i trakten. Tänk på det nästa gång nån försöker ragga upp er med (den väldigt frestande) frasen: "Det kan vara farligt att inte få till det då man är så sugen som jag är på dig." Ja, hundar kan börja blöda ur snoppen!

1 kommentar:

Frida sa...

hej! kul att du numera också har en blogg! stackars max som inte får komma till! bobby har aldrig blött ur snoppen, däremot brukar han försöka slicka på kisspölar när vi är ute och går. något äckligt!