fredag, juli 07, 2006

Otur i turen?

Till hösten börjar mitt sista år (får vi väl hoppas iaf...) som student. Jag har sedan länge sökt en praktikplats så att jag får ha praktik till hösten ist för att läsa nån kurs. Precis då jag började ge upp hoppet så ringer de från Byrån mot diskriminering (www.diskriminering.se) och erbjuder mig en plats där! Jättekul! Byrån ligger dessutom i Norrköping, vilket innebär att den är "Hasselfree" vi behöver inte flytta och jag behöver inte pendla. Jag kommer tom att kunna gå hem på lunchen till Max samt jobba hemma nån dag om jag vill. Fast det är ju inte det bästa, de vill att jag ska göra ett projekt som verkar jätteintressant och lärorikt, dessutom får jag i princip fria händer! Berättar lite mer sen kanske... Som tårtan på moset får jag ett kontor! *mallig*

MEN (det är ju alltid ett men...) veckan efter får jag ju givetvis ett mail från Womens Global Network for Reproductive Rights (http://www.wgnrr.nl/startpage.php) som även de erbjuder mig en praktikplats! WGNRRs kontor ligger i Amsterdam, men de skulle hjälpa mig med att hitta boende. Detta innebär att denna praktikplats INTE är Hasselfree. Peter skulle få ta Max själv, vi skulle få problem att fixa hyran och vi skulle framför allt inte ses så ofta! MEN mina arbetsuppgifter skulle vara JÄTTEINTRESSANTA och inom ett ämne jag, efter c-uppsatsen, är lite av en expert på. Jag skulle hålla på mer med internationellt arbete, vilket ju är det jag vill jobba med. Dessutom så skulle jag främst arbeta med fattigdom och kvinnors hälsa, något som ligger mig mycket varmt om hjärtat...

På ett vis var valet lätt. Jag hade ju redan tackat ja till Byrån mot diskriminring (och det känns jättekul!) men OJ! vad det sved att tacka nej till WGNRR och en sådan chans! Jag får nog tyvärr ingen sån möjlighet igen... Lite av ett i-lands problem kan tyckas men likväl ett problem, otur i turen...

Annars är det VARMT här i Peking och jag tackar min lyckliga stjärna att jag inte jobbar!! (Tack, tack!) Laddar upp lite bilder på våra badutflykter snart!

Dagens temperatur:

Ute, dag: 32C - Inne, dag: 28C

Ute, kväll: 28C - Inne, kväll: 29C

Svetthalt i våra lakan: Vill inte ens tänkta på det...

2 kommentarer:

Anonym sa...

This site is one of the best I have ever seen, wish I had one like this.
»

Anonym sa...

Alltså fy, det där är så jävla typiskt!! Men det vore ju katastrof om ni lämnade Sverige..vi som ska ha träningsgrupp ihop och allt. Det är ju helt klart det viktigaste anledningen till att inte flytta. Men fy..jag hade nog packat ner grabbarna i resväskan och dragit till Holland om jag var du! hehe. Peter kunde väl..ha pluggat på distans! :D