onsdag, juli 19, 2006

Tack SJ!!

I helgen var jag vi på bröllop på tjörn, väldigt lyckat! Brudparet var väldigt vackra och sken ikapp med solen som lyste från en nästan molnfri himmel. Maten var god, musiken bra, talen underhållande och spriten var generöst tilltagen.

MEN, det är ju alltid ett men. Som tur är har detta "men" bara indirekt att göra med bröllopet. Jag skulle åka tåg till bröllopet 8.31. Klockan 10.15 skulle jag vara i skövde där jag skulle få skjuts med några kompisar till tjörn.

När jag kommer till tågstationen 8.15 visar det sig att tåget är inställt, enligt en annan som väntade där hade det även varit det då hon kom 8.00. Vi ska få en ersättningsbuss, men stationen är obemannad och ingen info finns om vartifrån denna ska gå. Vi hittar dock detta stället mha Pressbyrån, hmm...

Bussen dröjer dock. Den dyker inte upp förrens 8.40 mitt tåg ska gå från katrineholm 9.12 men jag får informationen om att det tåget ska vänta på mig där. Eftersom jag inte litar på att ett X2000 vill vänta i en kvart ringer jag till SJ där Jesper försäkrar mig om att de ska vänta. Jag är fortfarande osäker och ber om pengarna tillbaka så att jag kan ta bilen. Han kan dock inte lova detta då de på den avdelningen inte börjar förrens om 20min. Därför följer jag med tåget.

Givetvis väntar inget tåg i Katrineholm, nästa går 11.30. Jippi. Men nu blir jag arg, trots att jag avskyr de som jämt skäller på fel personer inom service är jag upprörd då jag pratar med personalen. De är dock jättebra, de fixar så att ett X2000 tar ett specialstopp i Katrineholm för att ta mig med till herrljunga där jag ska byta tåg till ett mot Göteborg. I GBG ska en taxi vänta på mig som ska ta mig till Tjörn. De bjöd även på fika!

Detta ska de ha en eloge för, dock är jag fortfarande arg för att de inte kunde ha varit ärlig mot mig på en gång. Jag ringer upp SJ och får prata med Jesper igen. Jag förklarade att jag var ganska arg och att jag fortfarande skulle kunna missa bröllopet. Dessutom ville jag inte ha ersättning i efterhand i form av rabattcheckar utan jag ville ha resan hem. Detta gick tyvärr inte att ordna sa Jesper, men jag sa att det gick visst att fixa, bara man vill - och då fixade han en 600kr biljett hem till mig! Taxiresan till Tjörn kostade 1000:- MEN, ett men till, nu är jag som kund åt SJ nöjd! Jag tycker att det var jättebra att de kunde fixa sådant somde inte brukar göra, för att göra just den kunden (jag) nöjd.

Resan var dock ett litet helvette, mobilen samt skor försvann och även tåget hem var försenat...

Jag hann dock att hämta stackars Max som varit på hundpensionat. Vi kommer inte att lämna honom där igen. Han hade morrat åt personalen, han var ju rädd stackarn, och kissat ned sig och sin filt. När vi kom hem drack han 2fulla vattenskålar. Han trivs tydligt inte där. Vi får nog hitta ett nytt ställe eller någon annan lösning!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm I love the idea behind this website, very unique.
»

Frida sa...

stackars max! och krångel med sj har man ju varit med om! tur att det löste sig!

Anonym sa...

Oj, nu har jag visst lite att ta ifatt här..har inte varit inne och läst din blogg på et tbra tag! Låter som ett väldigt fint bröllop!

Jag tycker det är så förbannat dåligt att man måste bli arg och ringa och diskutera och ha sig för att få hjälp och ersättning. Haha fika och allt, inte illa!

Men stackars Maxen. Ni får ta och komma hit nån gång och se om det funkar och ni vågar lämna honom här så kanske han trivs bättre här.. Då får han ju lite pricksällskap också åtminstone, det kanske hjälper lite mot matte & husse saknaden och ev. otäcksheter.

Haha går du och super bort både skor och mobil? :p ;)

Anonym sa...

Stackars stackars Max-killen. När Vi öppnar så kan ni ta en "liten" extra sväng förbi här och lämna honom :-) Tur att allt ordnade sig till sist iallafall.