lördag, januari 06, 2007

"Det tar sig" - sa pyromanen :-)

Jag och Peter har nu bott i vår lägenhet i drygt ett år. Men fortfarande lyser väggarna i vardagsrummet stockholmsvita (tydligen någon slags exlusiv vit färg, inte smutsgrå som man kan tro). Vårt vardagsrum, och dess väggar, är mycket stora så därför är det så svårt att klä in dem med något.

Men så, i julklapp fick vi pengar att köpa nytt soffbord samt sänggavel. Vi fick även en ny vardagsrumslampa. Vi köpte raskt både gavel och bord, lampan snickrades upp i taket och en ny tavellist kom upp i sovrummet. Jag slog på den stora trumman och köpte ramar till mitt tyg jag köpte för evigeheter sedan. Jag satte till och med upp tyget på ramarna med bra resultat. Nu skulle väl äntligen vardagsrumsväggarna slippa vara nakna? Men, fortfarande, vad ha på den andra väggen?

Jag hittade som av en slump en favvokonstnär på Mio, Gustav Klimt. Hans tavlor är lite som John Bauer, trollska. Efter en stunds googlande hittade jag denna tavla, blev kär och slog till! (Och just denna kanske inte var så JB lik dock...)



Den var kanske inte superbillig, men fin va? Kanske blir vi klara med lägenheten lagom till då vi flyttar ut... Lovar egna bilder på underverket och vår remakade lägenhet då tavlan kommit om ca. 20dgr!

1 kommentar:

Frida sa...

apsnygg tavla!!