måndag, januari 15, 2007

Mål för 2007:

Japp! Jag ska vara så modig (och högtravande) att jag tänkte blogga min mål för 2007, DESSUTOM, ett nyårslöfte (som jag iof kom på nyss...)

Karins mål för 2007 (utan inbördes ordning):

  1. Ta examen (därmed inte sagt att det blir 10/6 då terminen slutar...)
  2. Få ett jobb (Hur svårt kan det va? Jag är ju jättebra!)
  3. Få ett förstapris i lydnad med Max
  4. Tillsammans med Peter få ett LP1 till Max
  5. Åka upp till Dabbsjön där min morfar bott & vandra

Nyårslöfte:

Jag lovar att stressa mindre.
En timme har 60 minuter, inte 30 som jag tycks tro. En vecka har 7dagar och inte 2,5. När jag inser detta kanske jag lyckas stressa mindre. Jag har tänkt att genomföra detta genom att unna mig massage samt att gå på Yoga eller liknande avstressande aktiviteter. Detta skulle ge mig: mindre ont i magen, färre muskelknotor i nacke, rygg och hals samt troligtvis inget mer gnisslande av tänder.

Dagens citat handlar om något helt annat, nämligen snabbmat:

Potatis kostar ungefär 7kr/kg och är alltså både näringsriktigt & billigt. Sen kan folk betala jag vet inte hur mycket för att få den förstörd (friterad)!! Hur tänker man då?

Inga kommentarer: