lördag, januari 13, 2007

Skogens konung!

Idag var jag och Max ute och spårade! Jag hade mina nya kängor på mig och det var nästan som att gå i skogen med slalompjäxor... Fast de var varma och höll mig torr. Jag tror att det är en vanesak.

Jag la ett spår på ca. 100meter i ganska oländig terräng. En gång fick jag faktiskt lov att vända, eller haft bergsklättringsutrustning med mig...

Efter jag lagt spåret satt jag i solen med latte på termos och läste teori till min uppsats, Härligt. Efter 40 minuter gick vi spåret jag och Max. Han var jätteduktig! Han for iväg som en liten iller efter mina spår. Där jag fått lov att vända fick han lite problem, men det redde ut sig. Han är dock inte så intresserad av leksakerna i spåret, kanske därför att han vet att den bästa leksaken ligger sist? Fast det är konstigt, för i vanliga fall är han ju inte den som är den...

På ett ställe alldeles bredvid spåret hittade Max det godaste som finns på guds gröna planet, Människobajs (jo, det låg papper bredvid). Fast då jag artigt avbröt måltiden och sa "Spåra" så tog han snabbt spåret igen = han verkar gilla spår! (eftersom han tom avstår från en festmåltid! Vem bajsar i skogen anyways? :-( )

Han spårade duktig, hittade sin älskade boll och fick springa en stund i skogen som belöning. Jag sprang efter och är nu helt slut efter att ha klättrat i alla branter med pjäxorna. Fast vädret var ljuvligt och vi hittade en plats med en tjusig utsikt, ni skymtar den bakom skogens Konung på bilderna!


Skogens Konung! Så länge den läskiga ugglan han råkade väcka håller sig undan, herr Kung tyckte den var lite väl farlig... Fin utsikt bakom honom va?
Mattes guldgosse!
"Vadå underbett?"

Bilderna är faktiskt tagna med min mobil, jag blev impad att de blev så pass bra kvalitet!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken duktig kille!! Och fin kvalité på bilderna. Verkar ha varit helt underbart väder och utsikt. Hm, verkar alltid vara bra väder i Nkpg! :D Verkligen inte illa att han valde spåret framför ehm.."skatten". Daisy har frispårat 2 pers och barnvagn i skogen idag...hehe.

Anonym sa...

Viiilka härliga bilder, vilken skog är ni i? Ni har verkligen haft en härlig dag, bortsett från aptitretaren då :)
Linda&Inez

Anonym sa...

Nu blev jag oxå sugen på att spåra! Bra av honom o hoppa över bajset. Man kan verkligen fråga sig vem som bajsar ute i skogen hela tiden, jag tycker man hittar människobajs överallt... väldigt skumt... :) /Sandra & Corinne