torsdag, januari 18, 2007

Lite skryt...

Så! Då var min praktiktid på Byrån mot diskriminering i Norrköping slut. Det känns skönt för att det alltid är belönande att få ett avslut, samt att jag ju visste att det bara var under en begränsad period. Men det känns samtidigt tråkigt då jag trivts väldigt bra!

Jag hade min presentation av min rapport: "Diskriminering av personer med funktionshinder på arbetsmarknaden" igår och då var HandikappOmbudsmannen, LO, NKPG kommun, flera handikappföreningar med flera representerade. Totalt var det ett trettiotal personer där och lyssnade. Jag var lite nervös i början med det gick jättebra, alla verkade intresserade, lyssnade och ställde bra frågor. Idag fick jag ett mail av en som var med som frågade om jag var intresserad att skriva min d-uppsats för dem!!

Media var där också:

Artikel i NT 17/1-2007:
http://www.nt.se/GEN_Sok.asp?ArticleID=1396988&ArticleOutputTemplateID=47&mode=SEARCH&BoolFlag=AND&PubDate=1900-01-01&FreeText=byrån%20mot%20diskriminering&Category=

Artikel i folkbladet 18/1-2007
http://www.folkbladet.se/GEN_Utmatning.asp?ArticleID=1398155&CategoryID=117&ArticleOutputTemplateID=23&ArticleStateID=2&ParentID=

Artikel i Corren 18/1-2007:
http://www.corren.se/archive/2007/1/18/j1czdcejby3qpz5.xml?category1=1096984640-22&


Dagens citat kan jag ha dragit förut, men det är värt att dra igen:

Att jämföra mig och George W. Bush är som att jämföra mig med en oscarsstatyett.

Arnold Schwarzenegger om sin partikamrat

Han är min favvorepublikan!

Inga kommentarer: