söndag, juli 22, 2007

Borgafjäll - sista rycket!

Dag tre och sista etappen. Idag gick vi ca. 18km från Raukasjö till Sutme. Det var alltså längsta dagsetappen, men ändå gick den fortast. Vilket lätt kan förklaras med att vi gick på en skogsväg bredvid två sjöar istället för ute på fjället. Mycket trevligt väder, varmt och solsken, men med en behaglig bris. Vacker natur även här!

Två snyggingar ;-) i passagen mellan Raukasjö och Borgasjön

Jag och Max posar i en av sjöarna, otroligt kallt vatten även här. Väldigt mycket broms, Max högg förtvivlat i luften så fort vi stod stilla. Fast varmt och skönt.

Peter & Max vid samma sjö med vackra fjäll i bakgrunden.

Världens finaste Peter, med samma fjäll i bakgrunden.

Jag och Max pussas på en bro vid en fikapaus. Fast Max är nog mest ute efter min kaka...

Max brydde sig inte så mycket om det iskalla vattnet, kastar nån i en pinne - då måste den räddas (så länge fegisen står bott... :-p )

Slipskiån när den forsar ut i Borgasjön, detta betyder att vi inte har mer än ca: 200m och en riktigt brant backe kvar till bilen! (DEN var jobbig!!)

Ett "päronkort" (VARFÖR kallas det så???) vid slipskiån får avsluta vår vandring!

Totalt gick vi ca: 5mil på tre dagar. Det kan tyckas lite kort att "bara" vara ute i 3dgr och två nätter, och då här i efterhand var det kanske det, jag hade velat gå mer! Fast samtidigt tror jag att vi valde den perfekta sträckan! Våra ryggar var rätt möra på sista dagen... Vi hann heller aldrig bli så trötta att vi blev sura utan kunde hålla god fart och ett gott humör hela vägen. Detta var ju även vår första tur, så jag tror det var riktigt bra att hålla den kort. Nästa gång blir det längre!! Får se vart det bär av då...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina bilder...! Ni har verkligen haft en lyckad fjällvandring (bortsett från bromsarna då)...

Anonym sa...

Fortsatt fina bilder :) Vilken underbar semester ni måste ha haft, jag förstår att ni vill ut igen :D