torsdag, januari 03, 2008

2008

Så. Då var det nytt år. 2008. Känns som att det var nyss som allt tjat om milleniumskiftet var. Om hur världen skulle gå under när alla datorerna dog. Well that did not happen. Vad händer under 2008 då? Tja, Gud vet antar jag... Jag börjar jobba på måndag, är rätt nervös! Jag och Peter åkte hem till Peking på söndagen, och då var det ju mer än en vecka kvar, men den har då bara försvunnit!

Nåväl, jag tänkte vara lika pretto i år som 2007 och göra en kort lista över mål för 2008:

  1. Lära mig mer om Samer. Det är pinsamt hur lite jag kan om Sveriges ursprungsbefolkning!
  2. Ta ett LP1 med Max (dvs. få ett förstapris i 3 tävlingslydnadstävlingar)
  3. Vara mer miljövänlig i min vardag, bland annat handla säsongsberoende, (hur nu det ska gå till i Sverige...) undvika onödigt emballage (fick en väska inpackad i en påse t.ex) osv.
  4. Äta mer middagar ihop med Peter, vi äter alltför sällan ihop!
  5. Vara mer kreativ, t.ex. läsa och skriva mer.
Så. Det får räcka. Nu ska jag och P och se på Arn!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag höll på att skratta ihjäl mig förut när jag läste inlägget om "terroristen" Björn Ranelid. Själv tycker jag att han ser ut som en tant. Jag har förresten börjat blogga igen, fast på Metrobloggen: www.metrobloggen.se/fredman. Ha det så bra! Kram, F