tisdag, februari 23, 2010

Tar tillbaka allt jag sagt om vår.

-26C. P U N K T. Behövs det sägas mer? -26C i Norrköping! Fantastiskt. Eller fasansfullt. Skratta eller gråta? Mer snö än i Dalarna (jo, jag vet, jag var där i helgen). Mitt inlägg om vårtecken kan ni glömma. Det var ett dåligt skämt. Eller elakt spratt snarare. Vintern 2010 kommer vi nog att minnas i många år. I alla fall Jan "SJ" Forsberg (ha, ha, det unnar jag min antifavorit SJ & co).

SJ? :-)
Där fick ni för allt ni gjorde mot mig under mitt pendlingsår 2008 (nej, jag har inte kommit över det).

Nåväl. Trots att jag tippade februari att bli en dålig månad så har jag knaprat ihop 112km löpning (och med veckans och helgens planer kommer jag upp i målet minst 165km/månad). Efter att ha sprungit i storm i dalarna (tappert av mig, taskigt mot Max?) lördag och söndag (-13C och -16C + starka isvindar med vassa snökorn i) så gav jag upp idag och köpte ett gymkort till ett gym med löpband. Så NU kommer våren det vill jag lova, jag har jinxat den! Fast, jag "värmde upp" 8km ute först (-10C, rätt vindstilla, månljus). För säkerhetsskull.

Trots permafrost och metervis med snö är det Yours Truly på söndag och jag ska springa till Linköping. DET vore ju så bra gjort i detta väder att jag borde få nått. Tur att jag redan köpt mig nåt :-D Nått rött :-D

2 kommentarer:

Carina sa...

Ja, våren känns avlägsen nu. Jag har slitit hela vintern med att springa i kyla och snö/modd. På lördag åker jag till Portugal för att äntligen på springa på lite barmark. Hoppas att våren har kommit lite lite lite närmare när jag kommer hem. Annars blir det nog lite löpband även för min del...

Sara Jansson sa...

Jag tycker att det var modigt av dig att springa på band!:)