måndag, mars 14, 2011

Bilen - djävulens påhitt?

En bil är en klar förlustaffär, från början till start. Idag besiktning och vi är nu 4000kr fattigare. FYRA TUSEN. Och nej, man skulle kunna tro att vi för det priset fått den guldplätterad, men icke! INGEN skillnad syns, hörs, låter eller luktar. Och allvarligt, vem skulle inte hellre springa än att åka bil? Ingen skulle bli så lycklig av att få springa som jag!! :-(

MEN vi kan ändå bjuda på en rolig historia (och när jag säger vi både gällande betalning och historia så menar jag Peter).

Servicekille: Var det länge sedan som ni servade bilen? Hjulen satt jättehårt fast.
Peter: Vilka hjul? (Tänkte att det väl finns många (kugg)hjul i en bil)
Servicekille: Ja, du har fyra stycken.

Jag höll på att dö av skratt när Peter berättade det! Visst, det var en dum fråga då vi har dubbdäck (och alltså uppenbarligen bytt däck relativt nyligen), men ändå. Och servicekillen var helt humorbefriad. He he!!

3 kommentarer:

LL sa...

Hysteriskt roligt! Speciellt när det kom från en man! Precis vad jag behövde så här på tisdagen!

Carina sa...

fniss... den var bra :)

JOHN sa...

HAHA! Lite kul måste jag säga! Igår när jag kom ut från Ica Maxi så ville min gamla SAAB 9-5 inte starta. Det blev bogsering hit och dit och i morse fick jag beställa bärgningsbil till verkstaden.

Fick samtal för någon timma sedan. Tydligen var det tändkassetten som hade gett sig. Kan du gissa vad det kostade? Mycket riktigt, FYRATUSEN RIKSDALER!

Jag skrattade inte det minsta när jag fick det beskedet kan jag säga :)