måndag, mars 28, 2011

Håkan Juholt - Nytänk?

Ja, jag vet. Jag ska inte vara politisk i bloggen (dvs vill inte vara). Men Håkan Juholt. Jag ska inte döma, men vill ändå säga (och kom ihåg var ni såg det först... :-S ) att jag är skeptisk.

På frågan "Vad kommer att ändras mest från Mona Sahlins tid" svarade han "Ja, man kommer nu att se fler funktionärer med mustasch." Vad menar han med det? Säkert ett prov på hans berömda humor (kul?), men hur modernt känns det? Jag tolkar det snarare som att han enbart vill se män. Säkert inte så han menar, men rätt lätt att tolka det så. Känns jäkligt mossigt.

Håka Juholt (kort och gott och enligt mina fördomar); en vit medelålder man som i stort saknar kunskaper i engelska, kommer från en klassisk arbetarbakgrund och för en klassisk "á la Per Albin Hanson" (s)-politik och som har mustasch (kom igen! Alla onda politiker har mustasch: Stalin, Saddam, Hitler)... Jag ställer mig frågan (s) är det verkligen "Nytänk"??

Övertyga mig, fördomar är till för att krossas.

Inga kommentarer: