torsdag, mars 24, 2011

Lagning av ben 4.0

Så. Då är vi inne på fjärde versionen av operation Lagaben. Än så länge en otestad BETA version. Tiden får utvisa. Annars måste vi ju gå vidare till 5.0 och det känns som att denna helst bör undvikas. Även om jag inte ser någon annan utväg om nu 4.0 skulle innehålla för många buggar... (Förslag på 4.1 tas emot!)

"Lagaben" - versionshänvisning:

  • Lagaben 1.0: Stötvågsbehandling. Status: tämligen verkningslös.
  • Lagaben 2.0: Massage och knäckning av rygg + stötvågsbehandling. Status: verkningslös.
  • Lagaben 3.0-3.3: Otroped, röntgen (hel) och antiinflammatorisk. Status: Idiotstämplad ortoped, ont i magen av starka tabletter men något bättre i ben.
  • Lagaben 4.0: Antiinflammatoriskt, massage och LASER. Status: ännu okänd.
  • Lagaben 5.0: Amputation. Status: oprövad, men trolig smärtlindring i borttagna delar.

p.s. är rätt besviken att ingen tycks ha sett humorn i det förra inlägget. De är ju lika som bär (i mer än ett avseende...)

4 kommentarer:

Eklund sa...

Var ju asrolig bildliknelse!

Men tråkigt att se att du är skadad.. håller alla tummar för snabb återhämtning!!!

Karin sa...

Eller hur!?
Tyvärr tycks snabb återhämntning inte vara planlagt. Har haft problem i en månad. Bajs.

LL sa...

Mitt förslag på Lagaben 4.1 är excentriska övningar.

Mitt förslag på Lagaben 4.2 är akupunktur med lite el i nålarna. Gör (ursäkta uttrycket) skitont och är jätteläbbigt om man som jag är nålrädd, MEN jag tror absolut att det är bättre att prova innan 5.0

Jag håller tummarna. Du får vara ambitiös med alternativ träning. Har du provat vattenlöpning?

Annika sa...

Nej men usch. Det där låter ju som jag. Säg till om du hittar nåt framgångsrecept. Pronaxen hade samma effekt för mig på magen och det blev ju extra trist när det inte ens funkar på benet. Håller tummarna för oss och att vi återställs illa kvickt nu.