tisdag, maj 14, 2013

Riktigt het :-)


Humor att jag kallade mig övertänd i förra inlägget när jag i lördags blev väckt av mina vänner, systrar och ett gäng brandmän!! Möhippa som började med att jag fick testa på rökdykning. Riktigt tufft! Varmt, mörkt och rökigt, men jag räddade hela familjen docka och en av dem vägde 80kg! 

Helt slut efter denna bravad åt vi lunch, skvallrade, vilade upp mig innan vi bytte element till vatten! Nu blev det forsränning i Dalälven! Det var skitskoj och vi var alla modiga. Nu hade även solen tittat fram så efter detta blev det lite snacks (och champagne!) i solskenet.

Färden fortsatte sedan genom dalaskogarna innan vi kom fram till Ulvsjön. Då tog vi en 24-manna kanot ut till en bastuflotte (på vägen ut fick vi se både en bäverhydda och ett hälften av ett häckande fiskjusepar!). På flotten käkade vi, skvallrade, bastade och drack rosé. De flesta av oss doppade oss!! Kvällen var vackert vindstilla och vi hörde lommen flera gånger. Nästan magiskt. När det var nästan helt mörkt tog vi kanoten tillbaka till land.

En fantastisk dag!! Ska erkänna att jag inte kunde somna trots den fullmatade dagen :-) Är, och kommer att vara, varm i hjärtat länge av detta! 

Ulvsjön strax innan midnatt:




2 kommentarer:

Ousa sa...

ÅHHH! Vilken dag!!

Jonna sa...

åh underbart! vad kul att du berättade, jag var nyfiken på vad de tog dig med på!