söndag, mars 30, 2014

Träna med förkylning?

Denna ständiga 10 000 kr fråga - när, var, hur, kan/får/bör man träna med/efter en förkylning? Att träna med en infektion i kroppen tror jag få anser vara en bra idé, men frågan är väl när den antingen inte är så särskilt allvarlig eller när den gått över? Jag läser ofta på Jogg.se om de som blir förkylda, vilar en dag och sedan kan köra på som vanligt. Jag fattar inte hur det är möjligt. Inte om det är bra, utan hur det är möjligt. Jag är förkyld nu och har så varit halva veckan och jag kan säga att jag knappt orkar cykla till jobbet (1,7 km) och när jag går uppför en backe med Max så känns det som att huvudet ska sprängas! Hur kan då andra vila en dag och sedan är allt hunky dory? Visst kan förkylning vara olika "svåra" men jag tycker att det för mig alltid är ett par dagar när jag är helt knäckt med hosta, huvudvärk och en förlamande trötthet...

Mitt mål om MINST 5mil/vecka kommer således inte att nås denna vecka. Ej heller två styrkepass/vecka. Styrka är ju inte lika slitit (för luftrör mm) men jag orkar faktiskt inte göra det idag heller. Och det tycker jag inte gör nåt alls. Ibland måste man bara ta det piano! Men, en lugn promenad med Max och Peter i solen, DET fixar jag! Sticker ut nu - hejja våren!


P.s. Övertygade jag dig inte om att det heter Chokladboll, och att kalla det annat är allt från aningslöst till direkt kränkande? Kolla då på Raskortet på SVT : Där jämför de istället med ordet "hora" och då blir användningen av N-ordet än mer absurt.. Det skulle då låta såhär: "Men vadå, tar du illa upp för att jag kallar dig för hora? Jag menar inget illa med det. För mig är hora ett ord på världens äldsta yrke bara, varför blir du stött för det? Det måste ha med din snuskiga fantasi att göra. För mig är det ingen skillnad på det och  t.ex. flygvärdinna." 
Absurt? Absolut.

Inga kommentarer: